Kudo3D Bean – konfiguracja połączenia sieciowego
W poprzedniej części naszego cyklu opisywaliśmy całą zawartość otrzymanego od producenta Kudo3D Bean zestawu, w którym znaleźć mogliśmy wszystkie niezbędne do pracy elementy. Dzisiaj zajmiemy się pierwszym uruchomieniem urządzenia oraz przede wszystkim konfiguracją połączenia sieciowego.
Drukarka 3D Kudo3D Bean z założenia miała być tania oraz łatwa w obsłudze i tak w istocie jest. W urządzeniu nie znajdziemy żadnego panelu sterującego, wejścia na karty SD lub jakiegokolwiek portu USB do podpięcia innego rodzaju pamięci masowej lub chociażby zwykłego komputera. Zamiast tego producent wyposażył je jedynie w gniazdo zasilające oraz gniazdo sieciowe do połączenia z Internetem.
Wszystkie te porty umieszczone zostały z tyłu, a towarzyszy im jedynie włącznik zasilania.
Z przodu z kolei znajdziemy jedynie efektownie podświetlane logo oraz podświetlaną linię, która zachowuje spójność z konturem obudowy.
Biorąc pod uwagę ilość dostępnych złącz, nikt nie powinien mieć z ich podłączeniem żadnego problemu. Trudności mogą pojawić się tylko w wypadku, kiedy w pobliżu drukarki 3D nie mamy usytuowanego żadnego gniazdka sieciowego. Z racji tego, że z Bean łączymy się poprzez przeglądarkę internetową, a urządzenie nie posiada komunikacji WiFi, to jakoś ten problem musimy rozwiązać.
Z pomocą przychodzi nam tak zwany repeater WiFi, który podłączamy do dowolnego, znajdującego się w pobliżu drukarki 3D gniazdka z prądem. Repeater można kupić bez problemów w sklepach internetowych, ale ja (myśląc początkowo, że chodzi o zupełnie inne urządzenie) zamówiłem go wraz z Kudo3D Bean. Jego wygląd przypomina zwykłą wtyczkę od kabla zasilającego, z tym że wyposażono go w dwa wejścia na kabel sieciowy.
Zadaniem repeatera jest połączenie się z naszą siecią WiFi, „zduplikowanie” tego sygnału i przekazanie go po kablu do podłączonego urządzenia. Konfigurację rozpoczynamy od podłączenia repeatera do gniazdka z prądem. Po krótkiej chwili w dostępnych sieciach WiFi na laptopie powinna pojawić się sieć o nazwie Wireless-N (nazwa ta może różnić się w zależności od posiadanego urządzenia), z którą w następnej kolejności próbujemy się połączyć.
W przeglądarce internetowej wpisujemy podany przez producenta adres, dzięki któremu wejdziemy w ustawienia routera (nasz repeater może pełnić również taką funkcję). W pojawiającym się oknie logowania wpisujemy tradycyjny login i hasło (admin, admin).
W kolejnym oknie wybieramy jaką funkcję ma pełnić nasze urządzenie sieciowe. Oczywiście wybieramy „Repeater”.
Naszym oczom powinna ukazać się lista połączeń sieciowych, które możemy zdublować. Wybieramy naszą sieć…
… a następnie konfigurujemy jej hasło dostępowe. Zapisujemy dane, po czym następuje restart połaczenia.
Wszystko powinno być już gotowe do pracy. W przeglądarce wpisujemy adres kudo3d.local/# i zostajemy połączeni z Kudo3D Bean. W następnej części zajmiemy się przeglądem funkcji oraz możliwości jakie daje nam przeglądarkowa aplikacja do komunikacji z naszą drukarką 3D.
Zdjęcie przewodnie: www.kickstarter.com