Fresco – nowa aplikacja do szkicowania od Adobe
Praktycznie każdy przedmiot, który znajduje się w naszym otoczeniu swój początek wziął od szkicu koncepcyjnego swojego projektanta. Można szkicować na papierze, a następnie zdigitalizować i ożywić swój pomysł, ale można też zrobić to bezpośrednio na ekranie iPada z nową aplikacją Fresco od Adobe.
Najnowsze narzędzie w portfolio Adobe, które niebawem pojawi się na rynku, ogłoszone zostało w październiku 2018 roku, a zamknięte beta testy miały miejsce w kwietniu. Od tego momentu nazwa aplikacji zmieniła się z roboczej „Project Gemini” na „Fresco”. Swoje aktualne nazewnictwo zawdzięcza starej włoskiej technice malarskiej, która polega na malowaniu na mokrym tynku z pigmentów, które są odporne na działanie wapna występującego w zaprawie murarskiej.
Nawiązanie do tej, mającej swoje korzenie w okresie renesansu, techniki nie jest zupełnie przypadkowe. Zaimplementowane w aplikacji pędzle Live Brushes pozwalają na niemal idealne odwzorowanie malowania z różnych farb, olejów i akwareli. Jest to tak realistyczne, że w czasie ruchów pędzlem, które odpowiadają ruchom rysika po ekranie tabletu, jesteśmy w stanie mieszać i rozmazywać położone już wcześniej barwy. Pozwala nam to na łączenie większej liczby kolorów o różnym stopniu intensywności, umożliwiając tworzenie odcieni, których próżno szukać w tradycyjnych komputerowych paletach barw.
Live Brushes jest czymś więcej niż tylko możliwością mieszania kolorów. Dzięki zaawansowanym funkcjom, reakcje pociągnięć pędzlem z farbami mają bardzo realistyczny charakter. Grubsze plamy farby pozostawiają głębsze smugi kolorów, a malowanie akwarelami nie pozwala na uzyskiwanie nienaturalnie prostych krawędzi linii. Co więcej kreski te stają się tym cieńsze im dłużej malujemy jednym pociągnięciem, symulując konieczność ponownego zanurzenia pędzla w farbie.
Adobe Fresco będzie zapewne dostępne na wszystkich platformach, na których można obecnie kupować i pobierać produkty Adobe. W chwili obecnej aplikacja ta nie jest jeszcze dostępna w żadnym ze sklepów, można jednak zapisać się do specjalnie przygotowanego newslettera, w ramach którego otrzymamy powiadomienie w momencie jej wydania.
Źródło: www.fabbaloo.com