Artec 3D prezentuje aplikację mobilną do skanera 3D Artec Ray

Kategoria: Programy i strony www Skanery 3D 12 wrz 2019

Jeden z najpopularniejszych producentów skanerów 3D, firma Artec 3D, wprowadziła do swojej oferty rozwiązanie, które nie tylko ułatwi pracę operatorom skanerów 3D Artec Ray, ale też w pewnym sensie rozszerzy możliwości tych urządzeń. Aplikacja mobilna pozwoli bowiem na zdalne sterowanie i możliwość sterowania skanerem 3D, który znajduje się w miejscu niedostępnym dla operatora.

Artec Ray to wielkoformatowy skaner 3D, przeznaczony do przechwytywania obrazu obiektów o wielkości samolotu pasażerskiego lub budynku. Jest to możliwe dzięki dużemu zasięgowi skanowania, sięgającemu 110 m. Wartość ta jest znaczenie większa niż w przypadku zwykłych skanerów 3D, mających zasięg maksymalnie kilku metrów.

W teorii daje nam to wiele możliwości skanowania ogromnych obiektów. W praktyce jednak nie jest to takie proste, ponieważ operator skanera 3D musi cały czas znajdować się w jego pobliżu, aby obsługiwać podłączony do niego laptop wraz z oprogramowaniem. Jego zadaniem jest uruchomienie oraz zatrzymanie procesu skanowania, jak również sprawdzenie czy zakończyło się ono sukcesem.

Jeżeli obiekt da się zeskanować z kilku stanowisk naziemnych, to nie jest to żaden problem. Gorzej jest jednak z obiektami o niestandardowych kształtach, które należy pomierzyć również od góry. W takich przypadkach stosuje się często różnego rodzaju wysięgniki, ale wówczas „w powietrzu” musi znaleźć się również operator, co nie zawsze jest łatwe do zrealizowani lub zgodne z przepisami obowiązującymi w danej firmie.

Aby rozwiązać ten problem firma Artec 3D przygotowała specjalną aplikację mobilną, sterującą skanerem 3D Artec Ray. Łączy się ona przy pomocy WiFi z laptopem, który podpięty jest pod skaner i umożliwia sterownie nim. Operator może więc zdalnie kontrolować przebieg całego procesu przechwytywania obrazu siedząc wygodnie w bezpiecznym miejscu.

Poza ogromnym ułatwieniem dla operatora aplikacja może przyczynić się również do powstania wielu skanów 3D, które wcześniej, ze względów logistycznych, nie były możliwe do zrealizowania.

Źródło: www.fabbaloo.com

O autorze
Łukasz Długosz

Redaktor Naczelny 3D w praktyce. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, fan gier komputerowych oraz konsol i sprzętu retro.

ARTYKUŁY POWIĄZANE
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments